Direct naar de inhoud

State of the union

vrijdag 16 oktober 2009

Ons land en de hele wereld gaan door turbulente tijden: financieel, sociaal, economisch. Een “annus horribilis”. We maken de zwaarste crisis mee sinds de tweede wereldoorlog. En crisis brengt onzekerheid met zich. Economisch en maatschappelijk. Mensen hebben nood aan vertrouwen en aan een perspectief. Het is mede aan de overheid om dit te bieden. Om stabiliteit en zekerheid te geven en om, degelijk en duurzaam, stap voor stap de bouwstenen van verbetering aan te reiken. Je kan als land alleen de wind niet veranderen, maar wel de stand van de zeilen bijzetten. Er zijn geen wonderoplossingen. Het is niet de tijd voor spektakel maar om dag in dag uit, met vastberadenheid, stappen in de goede richting zetten en de koers aan te houden.

Lees de volledige Regeringsverklaring in bijlage.

Labels: Herman Van Rompuy Federaal

Reacties (12)

vandamme Maandag 26 oktober 2009, 22:52 Meld misbruik

Een duitstalig belangenconflict voor BHV, dat moet een misplaatste grap zijn, hoe kan je als weldenkend mens begrijpen dat een kanton van 70.000 mensen die zowat 120 km verwijderd zijn van deze plaats, hiermee een probleem hebben

CD&V, nog erger dan verhofstadts leugens

Callens Frans Zaterdag 24 oktober 2009, 09:47 Meld misbruik

Proficiat, Ik wens u de nodige steun en medewerking over de partijgrenzen heen om het best mogelijke te bereiken voor de mensen. Alle goeds. Frans.

Arsène Louis Zondag 18 oktober 2009, 16:37 Meld misbruik

Wat opvalt tijdens die debatten die wij via de VRT kunnen volgen....is het feit dat de twee journalisten van de VRT "steeds" afhaken om ons mee te laten luisteren naar de spreekbeurten van de oppositie....en ervan gebruik maken om politiekers die in de gangen rondlopen (alsof zeniets anders te doen hebben ??) interviewen ...!!!! Dus die twee van de VRT begrijpen hun taak niet, zijn NIET professioneel genoeg om te begrijpen dat de BELASTINGSBETALER in dit land noodheeft/wil horen en zien wat de Oppositie (vooral LDD, NVA én Vlaams Belang) ervan denken. Het lijkt erop dat ze wél door de CDenV partij betaald worden....of "verwend" worden... Wij vinden het niet eerlijk ten opzichte van de belgische/vlaamse kijker én VERWACHTEN DRINGEND MEER RECHTVAARDIGHEID alsook neutraliteit én MEER PROFESSIONALISME van dat koppel VRT amateur-joernalisten !!! Niemand staat boven iedereen in dit land; ook de Eerste Min of Min Pres van VL niet !! BE is nog steeds een demokratie, hopen wij althans (al is het steeds moeilijker dit te geloven NA wat er TE VAAK VOOR ONS BESLIST WORDT ACHTER GESLOTEN DEUREN !!!!!

Arsène Louis Zondag 18 oktober 2009, 16:30 Meld misbruik

Iedereen die naar de debatten via TV kijkt, moete zich toch geweldig storen aan de houding van VELE parlementsleden die NIET LUISTEREN naar de oppositie...of anderen (niet van hun eigen partij). Hebben jullie ook gezien hoevele parlementsleden die aan het sms-en warten of GSM-gesprekjes aan hetvoeren waren...(heb zelfs één zien crocheren/naaien gedurende het debat!!!) IS VOORZITTER DEWAAL NOG ERNSTIG GENOEG en kan hij de parlementsleden (ook de Ministers én Regering !!) vragen, ja zélfs EISEN dat er op z'n minst geluistert wordt naar diegene (wie dan ook) die een toespraak houdt ?? Veel meer respekt én professionele aandacht verreist ! Vele parlementairen lijken wel graaiers te zijn enniet geinteresseerd OM onze belangen te dienen.

Arsène Louis Zondag 18 oktober 2009, 16:24 Meld misbruik

Voorstel ter evaluatie : Kan er een maandelijkse PREMIE-BETALING KOMEN voor niet-europese allochtonen die NIET werken maar toch in BE verblijven ?? 300 of 400 euro per maand om mede met de belgen die misbruiken te bestrijden (wat ons 7+ MILJARD KOST per jaar--waarvoor de Belg/Vlaming niet verder meer wil betalen vanaf 2010 !) Op die manier worden nog-komende allochtonen tegenge-houden en ontmoedigd om naar het Apenland BE te komen (waarmee ze spotten in het buitenland). Just thinking .... maybe a sollution in sight ? Niet sympathiek? Nee, maar wél realistisch en pro-aktief om verder misbruik tegen te gaan ! KPeeters en HVR mogen niet BANG zijn en ONZE BELANGEN EERST BEHARTIGEN (en dan pas die van andere, minderheidsgroepen)...

Arsène Louis Zondag 18 oktober 2009, 16:17 Meld misbruik

Denken jullie dat het merendeel van de Vlamingen nu écht naïef zijn en niet weten dat ze Konstant bedrogen én belogen worden door de belgische politici ??

Slechte, oneerbiedige en onverantwoorde Regering die slechte handelsafspraken doet, "niet" bespaart, onnodige uitgaven doet, het begrotingstekort niet meer kan/wil oplossen, uit pure "zwakte" het Cordon Sanitaire in stand houdt én die dus 1/3 van alle Vlamingen (en binnenkort het merendeel van alle vlamingen !) een valse begroting voorleggen...die zal struikelen !

CDenV zal er zwaar voor boeten in de (zeernabije) toekomst wanneer de Vlamingen zullen gaan inzien dat ze al die jaaaren zijn bedrogen geworden door "Diktatoriale Ambtenaren" die geen antwoord hebben en bang zijn van allochtonen (die onzewelvaart-staat hier aan het opvreten zijn) waarvoor wij belastingsgelden betalen (opdat zij ervan misbruik zouden kunnen maken!!) De KOST van die allochtonen in BE is niet meer houdbaar en Vlaanderen (ook BE) zal er ZWAAR onder GAAN LIJDEN !!! Wilders in NL heeft gelijk: er hangt een prijskaartje aan onze welvaart én dat moet gedragen worden door de niet-europese allochtonen !!! Zo hoort dat !

Millecam Vrijdag 16 oktober 2009, 23:35 Meld misbruik

Uiteindelijk zal de gewone burger dienen op te draaien voor het gelag, welke de gezagsvoerders op eender welk vlak wegens wegens hun wangedrag gepleegd hebben. Dit is gewoonweg ROOF. Het is vanzelfsprekend dat diegenen, met, de politici in de eerste plaats met al hun mandaten, ferm dienen getaxeerd te worden met al hun overdreven, laat ons zeggen voor de gewone burger ONGEHOORDE premies, welke ONBEPERKT blijken te zijn! Om maar niet te spreken van de ONVOORSTELBARE PREMIES, welke afgezette CEO's blijken op te strijken. Er dient steevasr een beperking te worden ingevoerd voor al die ONBURGELIJKE NADELEN!

Zoniet blijven die politiekers gewoon wat ze zijn, enz. HIER DIENT EEN JUIST ANTWOORD OPGEGEVEN TE WORDEN!

Met achtingsvolle groeten

Millecam Vrijdag 16 oktober 2009, 23:35 Meld misbruik

Uiteindelijk zal de gewone burger dienen op te draaien voor het gelag, welke de gezagsvoerders op eender welk vlak wegens wegens hun wangedrag gepleegd hebben. Dit is gewoonweg ROOF. Het is vanzelfsprekend dat diegenen, met, de politici in de eerste plaats met al hun mandaten, ferm dienen getaxeerd te worden met al hun overdreven, laat ons zeggen voor de gewone burger ONGEHOORDE premies, welke ONBEPERKT blijken te zijn! Om maar niet te spreken van de ONVOORSTELBARE PREMIES, welke afgezette CEO's blijken op te strijken. Er dient steevasr een beperking te worden ingevoerd voor al die ONBURGELIJKE NADELEN!

Zoniet blijven die politiekers gewoon wat ze zijn, enz. HIER DIENT EEN JUIST ANTWOORD OPGEGEVEN TE WORDEN!

Met achtingsvolle groeten

lucien hautekeete Vrijdag 16 oktober 2009, 22:17 Meld misbruik

proficiat met het koelbloedig beleid ; maar ga aub niet de nederlanders achterna wat betreft de pensioenleeftijd het is schandalig 67 jaar laat verd.... de mensen die 40 jaar en meer gewerkt hebben genieten van hun welverdiende rust voor degenen die het nog kunnen , laat a u b de jongeren aan het werk !!!!!!!! groetjes lucien

Katelijn Naert Vrijdag 16 oktober 2009, 20:43 Meld misbruik

Met enorm genoegen heb ik de standaard gelezen over de zitting in het parlement. Als cd&v-vrijwilligster stad Brugge volg ik de actualitiet op de voet. Gezien ik leef van een invaliditeitsuitkering samen met mijn puber dochter voel ik de gevolgen van de krisis zeker. Als gewezen milieucoördinator niveau A volg ik ook alles op mondiaal vlak wat milieu en veiligheid aan belangd.

Met vriendelijke groeten, Katelijn Naert, Brugge

De Baerdemaeker Vrijdag 16 oktober 2009, 18:35 Meld misbruik

Proficiat Herman ! U hebt onze financién vroeger reeds uit de slop gehaald in moeilijke omstandigheden . Wie zou het beter kunnen in deze zware crisistijd,Met uw rustige vastheid komen we er wel uit. Ik vraag me wel af waar de heer Andries het lef haalt om te schrijven dat U de kiezers bedrogen hebt. wanneer ik zijn mailtje lees heb ik werkelijk het gevoel: deze man waren we echt beter kwijt dan rijk in CD&V. Met dit soort kritiek wordt er niets opgelost bedankt Premier, Margriet, gewezen voorzitster Vrouw en Maatschappij Huizingen-Beersel

Marcel Andries reeds geregistreerd gebruiker Vrijdag 16 oktober 2009, 17:22 Meld misbruik

Rustige vadsigheid! Geen besparingen, wel nieuwe lasten. De Duitse gemeenschap vragen om een belangenconflict in te roepen! Om te walgen! U hebt uw kiezers grondig belogen en bedrogen. Nog erger dan Verhofstadt. En dat had al geen naam.

U moest diep in de grond zinken van schaamte.

Met niet-vriendelijke groeten

Marcel Andries. Diep beschaamd ooit CVP kandidaat geweest te zijn.

Opties commentaarweergave

Kies uw favoriete manier om commentaren weer te geven en klik op "instellingen opslaan" om uw veranderingen te activeren.

Reageer